جدیدترین هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۲ (مهرماه)

5 مهر 1402
هزینه لمینت دندان

لمینت ها یکی از رایج ترین درمان ها در حوزه دندانپزشکی زیبایی هستند. آن ها هر چند که بسیار مورد تقاضا هستند اما هزینه نسبتا بالایی دارند. در این مقاله سعی می کنیم به صورت حدودی آخرین هزینه لمینت دندان را مورد بررسی قرار دهیم و توضیح دهیم که این هزینه تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد. همچنین قیمت لمینت دندان برندهای مختلف در ایران را نیز به صورت حدودی در قالب جدول درج کرده ایم.

لمینت دندان چیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، لمینت ها در واقع پوسته های بسیار نازک اما مستحکمی هستند که به منظور زیبایی به سطح قدامی دندان های ما متصل می شوند. آن ها همرنگ دندان هستند و به صورت سفارشی برای هر شخص ساخته می شوند.

به طور کلی لمینت دندان یک راه حل عالی برای اصلاح عیوب مختلف دندان مانند تغییر رنگ، لکه ها، فاصله ها و ناهماهنگی های بین هستند. لمینت سرامیکی بسیار بادوام، مقاوم در برابر لکه هستند و می توانند ظاهر طبیعی دندان های ما را تقلید کنند.

جدول قیمت لمینت دندان بر اساس برندهای مختلف

نوع لمینتقیمت به ازای هر عدد
قیمت لمینت زیرکونیا B8/000/000
قیمت لمینت زیرکونیا A8/500/000
هزینه لمینت دندان ویتا7/900/000
قیمت لمینت IPS ایمکس6/900/000
قیلت لمینت فلدسپاتیک7/900/000
گلس سرامیکی7/700/000
هزینه لمینت ریل لایف7/900/000

هزینه لمینت دندان به طور متوسط چقدر است؟

در حالی که قیمت لمینت دندان به طور کلی در مراکز مختلف، متفاوت است، اما داشتن یک ایده کلی از هزینه متوسط این ونیرها می تواند برای افراد مفید باشد. در حال حاظر هزینه لمینت دندان از 6 میلیون شروع می شود. این هزینه تنها برای یک واحد لمینت دندانی بوده و می تواند به 8، 9 و حتی 10 میلیون تومان به ازای هر واحد برسد.

به خاطر داشته باشید که این ارقام تخمینی هستند و می توانند بر اساس عواملی که در بخش های بعد ذکر شده متفاوت باشند.

چه عواملی بر قیمت لمینت دندان تاثیر می گذارند؟

عوامل متعددی بر هزینه لمینت سرامیکی دندان تأثیر می گذارند. درک این عوامل به شما تصویر واضح تری از اینکه چرا قیمت ها می توانند متفاوت باشند، ارائه دهد:

1. کیفیت مواد

کیفیت مواد مورد استفاده برای ساخت لمینت های سرامیکی می تواند به طور قابل توجهی بر هزینه آن ها تأثیر بگذارد. مواد با کیفیت بالا معمولاً گران‌تر هستند اما زیبایی‌شناسی و طول عمر بسیار بالاتری از نمونه های بی کیفی دارند. دندانپزشک یا متخصص لمینت شما در طول مرحله برنامه ریزی درمان، درباره انواع برندها و کیفیت مواد به کار رفته برای ونیرهای شما توضیحاتی به شما ارائه خواهد کرد. ایشان همچنین درباره هزینه لمینت دندان با انواع مواد مختلف به شما توضیح خواهد داد.

2. پیچیدگی کیس

پیچیدگی کیس دندانی شما در تعیین قیمت لمینت دندان نقش دارد. اگر به کارهای آماده سازی گسترده نیاز دارید (مثلاً تغییر شکل دندان یا کانتور کردن لثه) ممکن است هزینه کلی درمان شما افزایش یابد. علاوه بر این، تعداد لمینت های مورد نیاز نیز بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد.

3. موقعیت جغرافیایی

هزینه لمینت دندان بسته به موقعیت جغرافیایی شما می تواند متفاوت باشد. به طور کلی هزینه های دندانپزشکی در مناطق شهری و مناطق با هزینه زندگی بالاتر، قاعدتا بسیار بیشتر از مناطق کم جمعیت و کم برخوردار است. اگر هزینه در منطقه شما گران است، ارزش آن را دارد که به یک شهر مجاور سفر کنید یا گزینه های گردشگری دندانپزشکی را بررسی کنید.

4. تخصص دندانپزشک

تجربه و تخصص دندانپزشکی که این روش را انجام می دهد می تواند بر قیمت لمینت دندان شما تأثیر بگذارد. دندانپزشکان بسیار ماهر و معتبر به دلیل تخصص و سابقه نتایج موفقیت آمیز ممکن است هزینه های بیشتری را دریافت کنند. انتخاب یک دندانپزشک مجرب و با تجربه برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است. در حال حاظر بهترین دندانپزشک برای انجام لمینت دندان، متخصص ترمیمی و زیبایی است.

سایر هزینه های مرتبط با لمینت های دندانی چه هستند؟

فردی که قصد اصلاح طرح لبخند با ونیرهای سرامیکی را دارد، علاوه بر هزینه لمینت دندان، باید هرگونه هزینه اضافی که ممکن است قبل، حین و بعد از لمینت کردن مورد نیاز باشد را نیز در نظر بگیرد. این موارد می تواند شامل عکسبرداری از دندان ها و فک با اشعه ایکس دندان، هزینه های لابراتوار دندانپزشکی، قیمت لمینت موقت، و قرار ملاقات های بعدی باشد. درباره این هزینه های احتمالی با دندانپزشک خود صحبت کنید تا از هرگونه غافلگیری در خصوص هزینه نهایی جلوگیری شود.

روش های کاهش قیمت لمینت دندان چیست؟

اگر هزینه لمینت دندان برایتان دلهره آور به نظر می رسد، راه های مختلفی برای مقرون به صرفه تر کردن آن وجود دارد:

1. بیمه دندانپزشکی

متاسفانه در ایران بیمه های پایه هزینه های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی دهند. با این حال برخی از بیمه های تکمیلی تا سقف معینی از هزینه ها را تقبل می کنند.  همچنین برخی از شرکت های بیمه خصوصی، با دریافت مبالغی به صورت سالانه برخی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار داده اند که با کمک آن ها می توانید تا حدی هزینه لمینت دندان خود را کاهش دهید.

2. استفاده از طرح های تخفیف دندانپزشکی

برخی از کلینیک ها و یا مطب های دندانپزشکی برای جذب مراجع اقدام به ارائه تخفیف های قابل توجه می کنند. شما می توانید با پیدا کردن این مراکز درمان لمینت خود را با هزینه کمتری انجام دهید.

3. گردشگری دندانپزشکی

برای کسانی که به دنبال گزینه های مقرون به صرفه تر هستند، گردشگری دندانپزشکی می تواند یک راه حل مناسب باشد. بسیاری از کشورها خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا را با کسری از هزینه در مقایسه با مناطق خاص ارائه می دهند. با این حال، بررسی کامل و انتخاب کلینیک های دندانپزشکی معتبر در خارج از کشور برای اطمینان از ایمنی و کیفیت ضروری است.

اگر در خارج از ایران زندگی می کنید می توانید جهت اصلاح طرح لبخند به دندانپزشکی های داخل ایران مراجعه کنید زیرا هزینه لمینت برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند بسیار بسیار اندک خواهد بود.

4. قسط بندی کنید

در نهایت اگر به هر دلیل نمی توانید قیمت لمینت دندان را کاهش دهید می توانید اقدام به قسط بندی آن کنید. شما می توانید با دندانپزشک خود در خصوص قسط بندی هزینه کلی صحبت کنید. بعضی از مراکز دندانپزشکی برای شما چنین کاری خواهند کرد.

مزایای لمینت دندان چیست؟

به طور کلی به دلیل این مزایا، هزینه لمینت دندان ارزشش را دارد:

  • لبخند شما را تقویت کرده و اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد
  • نتیجه ای طبیعی ارائه می دهد و به طور یکپارچه با دندان های موجود هماهنگ می شود
  • عیوب مختلف دندانی را به خوبی برطرف می کند
  • به بهبود روابط اجتماعی کمک می کند
  • دوام زیادی ارائه می دهد

خطرات و محدودیت های لمینت دندان چیست؟

در کنار مزایای بسیار زیاد لمینت ها، آن ها معایب زیر را نیز دارند که باید با آن ها آشنا باشید:

  • فرآیند برگشت ناپذیر: با شروع درمان لمینت، مینای دندان شما به طور دائمی تغییر می کند و بنابراین این یک درمان دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.
  • حساسیت بالقوه: برخی از افراد ممکن است در ابتدا حساسیت به گرما یا سرما را تجربه کنند که معمولاً با گذشت زمان از بین می رود.
  • الزامات نگهداری: لمینت های سرامیکی به اقدامات منظم بهداشت دهان و دندان و بازدیدهای معمول دندانپزشکی برای اطمینان از طول عمرشان نیاز دارند.
  • تعویض: در حالی که لمینت ها بادوام هستند، اما ممکن است به دلیل ساییدگی و لب پر شدگی یا شکستگی پس از چندین سال نیاز به تعویض داشته باشند.

لزوم انتخاب یک متخصص لمینت خوب

وقتی صحبت از لمینت های سرامیکی می شود، انتخاب دندانپزشک مناسب ضروری است. سعی کنید به دنبال دندانپزشکی باشید که در دندانپزشکی زیبایی تخصص دارد و تجربه زیادی در زمینه لمینت ها دارد. عکس قبل و بعد از بیماران قبلی ایشان را نگاه کنید تا کیفیت کارشان را ارزیابی کنید. علاوه بر این، برای سنجش رضایت بیمار، نظرات و توصیفات بیماران را حتما بخوانید تا هزینه لمینت دندان که صرف می کند ارزشش را داشته باشد.

نکات پایانی در خصوص هزینه لمینت دندان

لمینت های سرامیکی می توانند راه حلی متحول کننده برای دستیابی به لبخندی باشند که همیشه می خواستید. در حالی که هزینه و قیمت لمینت دندان می تواند متفاوت باشد، اما  درک عواملی که بر این هزینه تاثیر می گذارند و بررسی گزینه های مختلف مقرون به صرفه می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. به خاطر داشته باشید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و یک دندانپزشک ماهر را برای اطمینان از نتایج مطلوب انتخاب کنید. روی لبخند خود سرمایه گذاری کنید و از مزایای ونیرهای سرامیکی برای سال های آینده خود بهره مند شوید.

این پست چقدر تونست بهت کمک کنه؟

امتیاز از راست به چپ بیشتر میشه!

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تا حالا کسی نظر نداده تو اولین نفر باش

ما متاسفیم که این پست براتون مفید نبوده

لطفا بهمون کمک کنید این پست رو بهتر کنیم

میشه لطفا بگید چطور میتونیم پست رو بهتر کنیم؟

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.